Относно: Отразяване на предизборната кампания от медии и срокове
Във връзка с предизборната кампания електронните медии, с изключение на Българската национална телевизия и Българското национално радио и техните регионални центрове, може да използват платени и безплатни форми на отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати.
Условията, редът и тарифите се изпращат на Сметната палата и се предоставят на Централната избирателна комисия – за електронна медия с национален обхват, и на Районните избирателни комисии – за електронна медия с регионален и местен обхват, не по-късно от откриване на предизборната кампания - 7.10.2016 г. (Чл. 198, ал. 6 ИК)
Печатните медии и онлайн новинарските услуги предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати, които се обявяват на интернет страницата им и се изпращат незабавно на Сметната палата и ЦИК (Чл. 187 ИК), не по-късно от 40 дни преди изборния ден- 26.09.2016г.
Електронните медии (с изключение на БНТ и БНР) и техните регионални центрове обявяват на интернет страницата си условията, реда за предоставяне на време за отразяване на предизборната кампания, както и тарифите си (Чл. 198, ал. 5 ИК), не по-късно от 40 дни преди изборния ден- 26.09.2016г.
Доставчиците на медийни услуги публикуват на интернет страницата информация за договорите в т.ч. безвъзмездните договори, сключени с партии, коалиции инициативни комитети, регистрирали кандидати, и/или с друг възложител във връзка с предизборната кампания, вкл., ако договорът е сключен чрез посредник- -в тридневен срок от подписване на съответния договор - информацията се премахва не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.